Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke az ATV Start műsorában elmondta, hogy nem fenntartható a kettős árazás a benzinkutakon, főleg a kis kutak járják meg, mivel ők fizetik meg az árstop költségét. Ha jogkövetők akarnak lenni, akkor érdemben ellenőrizni kell a tankolók jogosultságát az olcsóbb üzemanyagra, ezt pedig egy benzinkút nem tudja elvégezni.
„A 480-as hatósági árakat ütik fel alapvetően a kasszások, mert nem akarnak konfrontálódni a betérő tankolókkal” – magyarázta a szövetségi elnök.
Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára szerint a közúti fuvarozásban egyszerűbb a helyzet, áthárítják a költségeket, az üzemanyagindex már beillesztődött, a közúti fuvarozásban is már egy napi árazás van.
A fuvarozóknál inkább a munkaerőhiány okoz nagyobb problémát, valamint a különjárati személyszállításban a lemorzsolódás. Dittel szerint itt aztán begyűrűzött az üzemanyag-kérdés is, mivel a buszok is átkerültek világpiaci áras kategóriába.
Tehát hiába kezdődtek volna meg az iskolai kirándulások, sokan inkább egy napra mentek mondjuk, mikor meghallották, hogy mennyibe kerül a fuvardíj. Ennek kapcsán a kormánnyal tervez egyeztetni a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, hogy az iskolai kirándulások áfáját töröljék el.
A Független Benzinkutak Szövetségének elnöke úgy gondolja, hogy mindenképp vissza kellene térni a régi piaci és működési feltételek irányába.
Ahogy arról a Napi.hu is beszámolt, Szlovéniában június 21-től megszűnik az üzemanyagár-stop. Robert Golob szlovén kormányfő szerint ugyanis a befagyasztott benzinár rendszere tarthatatlan.