Az idei év első hat hónapjában a vezetékes vízkár (41 százalék), a vihar (15 százalék) és az üvegtörés (10 százalék) okozta károk rendezésére érkezett a legtöbb lakossági bejelentés a Generali Biztosítóhoz, összesen közel 80 ezer esetben. Az eddigi évek tapasztalataiból kiindulva nyáron jellemzően az időjárással összefüggő károk ugrásszerű növekedésére kell számítani - derül ki a Generali közleményéből.
A MABISZ adatai alapján a biztosítókhoz 2010-2016 között közel egymillió kárbejelentés érkezett ebben az időszakban, míg a Generali idén csak június első felében eddig több mint 6000 lakossági vagyont érintő, vállalati és mezőgazdasági káresetet regisztrált, mintegy 1 milliárd forint értékben. Ezeknek több mint 80 százalékát a villámlás, a vihar és a jégverés okozta károk rendezésére irányuló bejelentések tették ki, de gyakoriak a felhőszakadásból fakadó kárigények és a tetőbeázás is.
A Generali adatai szerint a vagyonbiztosítási kárbejelentések tekintetében továbbra is a tanácsadón vagy alkuszon keresztül történő bejelentés a legnépszerűbb, az összes bejelentés 33 százaléka érkezett ezeken a csatornákon, ám a lakossági ügyfelek egyre nagyobb mértékben használják az online lehetőségeket (18 százalék) is, utolérve ezzel a call centeres lehetőséget (18 százalék).
A kép forrása: Napi.hu/Szabó Dániel