A TV2-csoport hirdetésértékesítésére vonatkozó stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Magyar Broadcasting Co. Kft. és az Atmedia Kft., amely a TV2-csoporttal kötött adásvételi tranzakció lezárásával lép hatályba - közölte Andy Vajna filmügyi kormánybiztos vállalkozása, a Magyar Broadcasting. A megállapodás szerint előreláthatólag már 2016. január 1-jétől a TV2-csoport és az Atmedia portfóliójának hirdetési idejét együttesen értékesítik - idézte a közleményt a hvg.hu. A megállapodás magában foglalja a szpot, a szponzoráció, az online és a btl értékesítést is. Így a TV2, a Super TV2, a Fem3 és a Pro4 az Atmedia portfólióval közös ajánlatban érhető el.
A lengyel tulajdonban lévő Atmediát Dirk Gerkens - akit Vajna a TV2-csoport vezetésére hívott vissza Magyarországra, s aki korábban a versenytárs RTL Klub vezérigazgatója volt 14 évig - vásárolná fel, már megkezdődtek a tárgyalások - írta a napokban a 444.hu. Az Atmedia kereskedőház értékesíti a legtöbb csatorna hirdetési idejét jelenleg a magyar tévés piacon. Hozzá tartoznak az AMC Magyarország nézett csatornái, mint a Spektrum, a Sport TV csatornái, a TV Paprika, de jelenleg rajtuk keresztül árulja reklámidejét a Viasat-csoport és több rajzfilmcsatorna is.
Az Atmediás együttműködéssel a filmügyi kormánybiztos pozíciója erősödik a TV2-ért folytatott harcban. A múlt pénteken a Gazdasági Versenyhivatal engedélyezte a Magyar Broadcasting Co. Kft.-nek, hogy irányítást szerezzen a TV2-t üzemeltető cégben, a TV2 Média Csoport Kft. (TV2)-ben és a CEE Broadcasting Limited (CEE) felett. A GVH engedélye nem a szerződés érvényességéhez, hanem annak hatályosulásához szükséges.
Simicska Lajos üzlettársának cégének, a Megapolis Media Zrt.-nek is megérkezett hétfőn a fúziós eljárási kérelme a TV2 megvásárlása kapcsán a GVH-hoz. Fonyóék bejelentése szerint ők nem a TV2-t üzemeltető céget, hanem annak vagyonkezelő cégét vásárolták meg.