Közel kétéves csúszással szállíthatnak utasokat a debreceni 2-es villamos vonalon. A Napi.hu értesülése szerint a munkálatok jól haladnak, és a pályatest átadása december végén megtörténik - utasokat viszont csak 2014 tavaszán szállítanak majd a korszerű, spanyol gyártmányú kocsik. (Ezek egyébként már próbafutást végeznek az elkészült szakaszokon.)
A beruházás egyetlen "szépséghibája" az, hogy az eredetileg 7,3 milliárd forintban meghatározott összeg közel 2 milliárddal duzzadt az elmúlt hónapokban. Miklóssy Ferenc, az építkezésben meghatározó szerepet játszó Keviép vezetője a Napi.hu-nak megerősítette, hogy a végszámla jelentősen nő majd. Ennek oka megítélése szerint a műszaki tartalom változása, a késedelem és az infláció mellett az, hogy az országban keresleti piac alakult ki a villamospálya építkezések területén.
A nagyméretű budapesti és szegedi pályaépítések ugyanis lekötik a rendelkezésre álló szakember gárdát, így szó szerint küzdelem folyik a beruházások között. Miklóssy Ferenc szerint jól teljesítenek az építők, hiszen áprilisban vették át a munkát, s ekkor még a teljes pálya 80 százaléka nem volt kész. Ezt a komoly lemaradást sikerült behozniuk a Keviép vezetője szerint.
Értesüléseink szerint megoldódni látszik a korábbi botrány is. A Demján-csoporthoz tartozó Arcadom építő cég az év végéig rendezni kívánja az alvállalkozóknak tartozását. Ezt megerősítette Bán Tamás a Pólus Holiding vezérigazgatója is. ( Az Arcadom a Pólus Holding része) A pályaépítésben korábban vezető szerepet játszó Arcadom ugyanakkor most már csak 1 százalékos résszel rendelkezik a konzorciumban.