Leadták 2011-es eredmény- és mérlegbeszámolóikat a hazai diszkontláncok is. Az eddig ismert számok alapján a legnagyobb tempóban az Aldi növelte forgalmát, miközben a Profi piaci súlya tovább csökkent. A Lidl Magyarország Bt. adataira július végéig várni kell, mert ott az üzleti év nem egyezik meg a naptári évvel, márciustól februárig tart.
A cégek vegyesen teljesítettek: míg az Aldi harmadával növelte nettó árbevételét 2010-hez képest, addig a Profi közel 7 százalékos csökkenést szenvedett el, a Penny Market pedig szűk 8 százalékos bővülést tudott felmutatni. A forgalom alapján a Penny áll az élen, az Aldi viszont a Profi teljesítményének közel a tripláját hozta, miközben 2010-be még csak bő kétszeres volt ez a szorzó.
Üzemi szinten a forgalom csökkenését felülmúló ütemben, több mint harmadával nőtt a Profi vesztesége, 1,3 milliárd forint fölé, az adózott veszteség pedig ennél is gyorsabban gyarapodva megközelítette az 1,7 milliárd forintot. A Penny Market üzemi eredménye javult, a többlet meghaladja a 670 millió forintot, az adózott nyereség ugyanakkor a harmadával, 464,5 millióra apadt. Az Aldi számaira rányomja bélyegét az intenzív terjeszkedés, az ennek köszönhető látványos forgalomnövekedés ellenére az üzemi veszteség meghaladja a 7 milliárd forintot. Igaz, ez - valamint a 6,9 milliárdos adózott veszteség - szerényebb, mint a 2010-es mínusz. Az Aldi beszámolójának kiegészítő melléklete megjegyzi, ezzel a korlátlan ideig továbbvihető veszteség 37,1 milliárd forintra nőtt.
Bár a Lidl számai még nem állnak rendelkezésre, azt a Nielsen adataiból valószínűsíteni lehet, hogy forgalom alapján továbbra is vezeti a diszkont-toplistát. Sőt, a teljes kiskereskedelmi szektort tekintve megelőzhette az Auchant is, amivel a Tesco, a CBA, a Coop, a Spar és a Reál után összesítve a 6. helyre futhatott be.
Ami a költségeket illeti, látványosan, negyedével nőttek az Aldi anyagjellegű ráfordításai (55,7 milliárd forintra), illetve hasonló tempóban a személyi jellegű ráfordításai (5,5 milliárdra). Ennél szerényebb bővülést mutatott be a Penny Market: a 128,1 milliárdos anyagjellegű ráfordítás-tömeg és a 7,9 milliárdos személyi ráfordítások rendre 6 és 18 százalékos növekedést rejtenek. A Profinál mindkét soron csökkenés kísérte a forgalom apadását: az anyagjellegű ráfordítások közel 6 százalékkal 18,3, a személyi kiadások bő 2 százalékkal 1,75 milliárdra.