Október 1-jén indul az RTL II-es csatornája. Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója a Napi Gazdaság érdeklődésre azt mondta a mai sajtóbeszélgetésen, hogy az új csatorna indulási költsége egymilliárd forint fölött lesz. Az RTL türelmes lesz a terjesztés során, és az vége felé már kétmillió háztartásban jelen lesznek. (A TV2 napokban jelentette be újabb csatornájának indítását.)
A televízió vezetői úgy látták, hogy nem fejeződött be a piac fragmentnációja, s ezért van létjogosultsága egy újabb csatornának még egy recessziós időszakban is, hogy a válság végére felkészültek lehessenek.
Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója azt mondta: nem az a céljuk, hogy az RTL II egy legyen a száz kábelcsatornából. A televízió vezetésének szándékai szerint hosszú távon az a cél, hogy a II-es csatorna legyen a nézők második választása az RTL KLub után. Az RTL Klub kábeles portfóliójába jelenleg hét csatorna tartozik, ezek közül a Cool és Film+ a legsikeresebb, de attól például a Coolnak nem lett volna nagyobb nézettsége, ha az RTL II-re tervezett műsorokat átvitték volna ide - tette hozzá Kolosi. Az RTL-nek számos olyan erős műsora van, amelyik az RTL Klubon nem jutott "értékesebb" műsoridőhöz, ezért is döntöttek az új csatorna mellett. Az RTL II fő célközönsége egy kicsit idősebb, mint az RTL Klubé, vagyis a 29-59 éves korosztályt akarják megcélozni, illetve valamivel nőiesebb is lesz ez a televízió.
A televízió nem ismétlő csatorna lesz, programján több saját gyártású műsor is látható majd. Ismét lesz Legyen ön is milliomos!, Forró nyomon, és 23-tól egy fél órás Híradót láthatnak a nézők, ami szintén nem az RTL Klubon futó 18,30-as ismétlése. Az RTL II-őn már az induláskor 12 olyan sorozat megy , ami először jelenik meg Magyarországon. Jövőre a csatorna nagy műsora pedig a Szombat esti láz lesz.
Az RTL portfóliója a befektetés mellett is nyereséges lesz jövőre - tette hozzá Pap Gitka, az RTL Klub kábelcsatorna portfólió igazgatója. Vidus Gabriella, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója azt mondta, hogy a II-es csatorna kapcsán már több megrendelésük van,mint amire számítottak. A szakember egyébként nem számít arra, hogy jövőre több pénz lesz a reklámpiacon.