Az energiaipari cég globális terveihez igazodó, az üzemanyag mellett a shop üzletágat is fókuszba helyező beruházásait tavaly indította el. Az átalakulási folyamat részeként eddig már 25 magyarországi töltőállomást alakult át az új koncepciónak megfelelően.
Még idén további 27 benzinkutat kívánunk az új koncepció szerint átépíteni. Cél, hogy 2020-ra szinte az összes itteni shopunk az új modell szerinti kialakítással működjön. Eddigi tapasztalatunk alapján az átalakított kutak 10 százalékkal hatékonyabban működnek a hagyományosnál - jelentette be Gyúrós Péter, a Shell kelet-közép-európai shop üzletág vezetője.
Szerinte a társaság arra a tudásra épít, amit a vásárlóitól megszerezett. Ma a legfontosabb trend, amelyet az ágazatban figyelembe kell venni, hogy minden igényt kielégítő, kényelmi funkciókkal ellátott pihenőhelyek fogadják a vásárlókat a hagyományos töltőállomásokon. A másik két fontos trend, hogy egyre inkább csökken a nagy bevásárlások szerepe a fogyasztók életében, illetve az emberek egyre ritkábban főznek otthon maguknak vagy családjuknak - magyarázta Gyúrós.
Az új koncepció a jó minőségű étel-, és italkínálatra fókuszál. A Deli by Shell Fördős Zével, a Street Kitchen házigazdájával együttműködve hozza létre új gyorsétel-választékát.
Az új márkakövet elmondta, hogy a fogyasztói szokások átalakulnak, így egyre nagyobb az igény a magasabb színvonalú gasztronómiai élmények iránt. A töltőállomások egyre komplexebb szolgáltatóhellyé alakulnak, ahol az ételek legalább olyan vonzerővel bírnak, mint a minőségi üzemanyag. Hónapokon át kísérleteztünk, hogy a Deli by Shell a megszokottól eltérő, de közkedvelt ízekkel debütálhasson a vendégek előtt - magyarázta Fördős Zé.
Az új koncepció három formátumban jelenik meg: az "on-the-move" típusú üzletek autópályák mentén lévő töltőállomásokon jelennek meg. A városi kávézó formátumú shopjai a trendi kávézók hangulatát idézik meg, míg a quick stop shopoknál továbbra is a tankolás áll középpontban és a gyors, kényelmes vásárlást szempontjainak megfelelően tervezik őket.