Az Európai Parlament és az Európai Tanács 2005-ben hozott rendeletet a 112-es egységes európai segélyhívó szolgáltatáson alapuló fedélzeti e-segélyhívó rendszer kiépítésével összefüggő típus-jóváhagyási követelményekről. A jogszabály valamennyi uniós tagországban közvetlenül hatályos, tehát nem kell azt a belső jog részévé tenni.
Ez a rendelet írja elő azt, hogy jövő év március 31-től csak e-segélyhívóval felszerelt kocsik hozhatók forgalomba két kategóriában. Az M1 kategória azokat a személyszállító gépkocsikat fedi, amelyek a gépjárművezető ülésén kívül legfeljebb nyolc ülőhellyel rendelkeznek. Az N1 kategóriába pedig a legfeljebb 3,5 tonna műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel rendelkező áruszállító gépkocsik tartoznak.
A nemzeti fejlesztési miniszter rendeletének friss tervezete a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló rendeletet egészíti ki az e-segélyhívó rendszer fogalmával. A meghatározás így szól: "a járműbe épített érzékelők révén automatikusan, vagy manuálisan bekapcsolódó vészhelyzeti rendszer, amely fedélzeti berendezésből, valamint az e-segélyhíváshoz szükséges adattovábbítás indítására, kezelésére és lebonyolítására szolgáló eszközökből áll, és amely - nyilvános, mobil, vezeték nélküli hírközlési hálózatok segítségével - minimálisan előírt adatokat továbbít, és a 112-es segélyhívó számon alapuló hangátviteli csatornát hoz létre a jármű utasai és egy e-segélyhívási közbiztonsági válaszpont (KBVP) között".
Ez így kicsit túl hivatalosan hangzik, magyarul arról van szó, ha a jármű balesetet szenved, az e-segélyhívó automatikus kér segítséget, de ha például a vezető lesz rosszul, akkor egy kapcsolóval maga hívhat segítséget a 112-es központon keresztül.
Ugyanez a meghatározás kerül be a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki
feltételeiről szóló rendeletbe is.
A magyar jogszabályok kiegészítése az uniós rendelettel együtt, tehát 2018. március 31-én lép hatályba.