"Adminisztrációra, bérszámfejtésre, könyvelésre továbbra is szükség lesz. Abban azonban biztos vagyok, hogy a jelenlegi vezetői szintek mindegyikére nincs szükség" - válaszolta Dávid Ilona a lapnak adott interjúban arra a kérdésre, nekilátnak-e a sokat emlegetett vízfej megcsapolásának.
A jelentős létszámcsökkentés az elnök-vezérigazgató szerint nem cél. Ellenkezőleg, vannak olyan területek, ahol több emberre lesz szükség, mint most. Például a jegyvizsgálók és az utasok biztonsága érdekében utaskísérő személyzetet terveznek a vonatokra, rendészeket a pályaudvarokra. A pályamunkások feladata sem lesz kevesebb - tette hozz- Dávid Ilona.
A leánycégek tevékenységét átvilágítják, megvizsgálják, hogy amit végeznek, az hogyan kapcsolódik a személyszállításhoz vagy a pálya fenntartásához. Ha ezzel végeznek, akkor döntenek arról, mely cégekre, tevékenységekre lesz a jövőben szükség.
Az új járművek beszerzését firtató kérdésre Dávid Ilona kifejtette: előbb szeretnék megvizsgálni, hogy a rendelkezésre álló korszerű motorvonatokat a leghatékonyabb módon használják-e, vagy esetleg több járat ellátására is képesek lennének, mint most. Úgy vélekedett, hogy ebben jelentős tartalékok vannak.
Pillanatnyilag nincs olyan uniós forrás, amelyet új járművek beszerzésére lehetne fordítani. Jelenleg az IC plusz program áll rendelkezésre, amelynek keretében két személyvagon-prototípus készül el a MÁV-Gépészet szolnoki üzemében. Folynak egyeztetések IC-kocsik felújításáról is - mondta az elnök-vezérigazgató.