A vasúttársaság a Budapest-Vác-Szob és Budapest-Cegléd-Szolnok vonalak jelentős forgalmával indokolta az emeletes járművek elhelyezését. Közlekedésüket egyik vonalon se hátráltatja műszaki akadály, csupán akkor, ha a nyári menetrendi időszakban a Balaton és Velencei tó felé is közlekednének.
Utóbbi esetben a MÁV szükségesnek látja a Déli és a Kelenföldi pályaudvar közötti alagút átépítését. A beruházás műszaki megvalósítását és finanszírozását a járműbeszerzési projekt keretében a MÁV és a MÁV-START közösen vizsgálja.
A MÁV-START Zrt. 2017. augusztusában írt alá szerződést 11 emeletes KISS motorvonat szállításáról a Stadler Bussnang AG.-vel. 2018 decemberében újabb 8 szerelvényről állapodtak meg, és további 21 vásárlását tervezik. A korszerű utastájékoztató rendszerrel, wifivel, hálózati csatlakozókkal és kamerarendszerrel fölszerelt járművek a főváros környéki szakaszok mellett az újszászi, a székesfehérvári és a győri vonalon is forgalomba állhatnak - írják.
Hétfőn derült ki, hogy a vasúttársaság rendkívül kínos helyzetbe került, ugyanis a KISS motorvonatok az alagutak egy részébe nem férnek be, ami korlátozhatja a használatukat. A Kiss motorvonat 31 centivel magasabb, mint a most használt Flirt.