A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.
A projekt a "Budapest vasúti átjárhatósága" címet viseli. Ennek része a Déli pályaudvar térségén keresztül, a Nyugati pályaudvarhoz vezető, új vasúti összekötő alagút, amely - a nyomvonaltól függően - 4-7 kilométer hosszú lehet és két vágány fut benne.
A megvalósíthatósági tanulmány része a Nyugati pályaudvar központi pályaudvarrá alakítása, továbbá a vasútüzem működési körülményei fejlesztésének előkészítése, és a vasúti üzem alól felszabaduló területek funkcióváltása is. Az utóbbi barnamezős tömbök legalább 350 hektárt tesznek ki.
A nyertessel november 27-én kötött szerződést az ajánlatkérő.
Indult még a tenderen - közös ajánlattevőként - a Transinvest-Budapest Mérnöki, Konzultánsi, Kereskedelmi és ügynöki Kft., valamint a francia Egis Rail is.