A környezet védelme, az utasok kényelme, az áruszállítás gyorsasága és az ott dolgozók érdekében is a vasút kell, hogy legyen a közlekedés gerince Magyarországon is. A VSZ elnöke, Meleg János szerint új finanszírozási rendszerrel, egyebek között az árufuvarozás költségeinek csökkentésével a jelenleginél vonzóbbá kell tenni a szállítmányozók számára is a vasutat, az ott dolgozók számára pedig ezáltal is stabil, fenntartható munkahelyeket teremteni.
A szakszervezet felkéri a kormányt, hogy a színvonalas szolgáltatás érdekében kezdjen párbeszédet a munkavállalókkal, vonja be az őket képviselő szervezeteket a fejlesztési folyamatokba - írja az MTI a VSZ közleményére hivatkozva.
A VSZ elnöke szerint az erős európai vasúthoz Magyarországon is szilárd rendszerre van szükség, megfelelő létszámmal, elkötelezett és képzett alkalmazottakkal. Jelezte, hogy az átlagéletkor gyorsan emelkedik, a vasutasok egyre idősebbek, ráadásul a következő években sokan nyugdíjba mennek, így a fiatalítást nem lehet halogatni. Tovább kell javítani a foglalkoztatás feltételeit, a jelenleginél lényegesen jobb színvonalra kell emelni a vasúthoz kötődő valamennyi szakterület, így például a takarítói és őrzésvédelmi ágazatok munkakörülményeit is - tette hozzá.
A VSZ elvárja, hogy a hazai vasúti bértarifák tükrözzék azokat az erőfeszítéseket, amelyekkel a munkavállalók megszerzik, folyamatosan szinten tartják az egyes munkakörök betöltéséhez szükséges tudást. Ennek érdekében létre kell hozni a vasútszakmai minimálbér intézményét, és ezzel párhuzamosan fel kell gyorsítani a képzési reformot - hangsúlyozta a VSZ.