Az új utasbeállókat világítással, jó minőségű padokkal, utastájékoztatással és biztonsági kamerarendszerrel látják majd el. A MÁV a korszerű utasbeálló kifejlesztésével is szeretné vonzóbbá tenni az elővárosi közlekedést az utasok számára - írták a közleményben.
A Budapest-Veresegyház-Vác vonal Erdőkertes megállóhelyén már megkezdték az első beálló telepítését, a kivitelezés befejezése 2021 első negyedévében várható. A munkálatok nem zavarják az utasforgalmat.
Erdőkertesen az utasbeállók gyártásának és telepítésének, valamint a kapcsolódó környezet helyreállítási munkálatainak várható költsége 13,5 millió forint. A fejlesztés költsége helyszínenként változó, az eltérő műszaki kialakítás miatt.
A beruházás tervezési folyamata 2019 közepén kezdődött. A modulrendszerben kialakított, új típusú utasbeállók - igazodva a vasút változatos megállóhelyi környezetéhez - szélsőperonra és két vágány közötti, úgynevezett középperonra is telepíthetők. Az öt méter hosszú alapmodul közel három méter magas és 2,6 méter mély, ebből több mint másfél méter mélységben széltől védett. Az utazóközönség kényelmét fogják szolgálni az egyes utasbeállókba telepített jegykiadó automaták is.
Erdőkertes mellett, előreláthatóan 2021 első negyedévében Felsőpakony, Tóvároskert, Vecsés-Kertekalja és Alsógalla, a második negyedévben Gyál, Vicziántelep, Bicske alsó, Felsőgöd, Sülysáp és Törökbálint kaphat új típusú utasbeállót. Mezőkövesd felsőn, Szentmártonkátán, Szőlősnyaralón és Vác-Alsóvároson a jövő év őszén várható az átadás, 2021 év végére pedig Rákospalota-Kertváros, Tápiószecső és Dunakeszi új utasbeállója is elkészülhet.