Ma átadták Kecskeméten az új Mercedes autógyárat és a Cegléd-Szeged vasúti fővonalat összekötő vágányt. A Mercedes-Benz üzemhez vezető 906 méter hosszú vágány jelentőségét az adja, hogy kapcsolatot teremt a Cegléd-Szeged vasútvonal és a manufaktúra belső vasúthálózata között, így az alkatrészek közvetlenül, köztes megálló beiktatása nélkül érkezhetnek a termelési csarnokokba. Az összekötővágányt a MÁV Zrt. száz százalékos leányvállalata, a MÁVGÉP Kft. építette. A megvalósítás 450 millió forintos költségét a - MÁV Zrt. és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary (MBMH) Kft. között létrejött Vasútfejlesztési Együttműködési Megállapodás alapján Vasútfejlesztési Hozzájárulás formájában - az MBMH Kft. viselte.
A német autógyár a környezettudatosság szellemében fontosnak tartja, hogy a gyártáshoz szükséges nyersanyagok és a gyártott termékek nagy részét közvetlenül vasúton szállítsák. A most átadott összekötővágány épp ezt teszi lehetővé, valamint azt, hogy a későbbiekben Kecskeméten gyártott gépjárművek egy része is gördülő országúton hagyja el a telepet.
A vasút nem csak környezetkímélőbb, csökkenti a környezet CO2-terhelését, de - különösen a jelenlegi üzemanyagárak mellett - olcsóbb is - mondta . Mosóczi László az összekötő vágány átadásán.
A gyár helyszínének kiválasztásában kiemelt szempontot játszott a jó közlekedési lehetőség is, a Ferihegyi repülőtér viszonylagos közelsége, az M5 autópálya jó elérhetősége, valamint a jó csatlakozási lehetőség a nemzetközi kapcsolatokat is nyújtó Cegléd-Szeged vasútvonalhoz.
A közel 800 millió euró volumenű és mintegy 2 500 új munkahely megteremtésével járó zöldmezős beruházás sikeréhez, a 2012 első negyedévére prognosztizált gyártás megkezdéséhez és a gyár kiszolgálásához számos további fejlesztésre van szükség egyrészt a gyár környezetében, másrészt pedig a közeli állomáson - mondta a MÁV Zrt. infrastruktúra általános vezérigazgató-helyettese. Mosóczi kifejtette, hogy "a vágányhoz kapcsolódóan új, Mercedes elágazás nevű szolgálati helyet kell létesíteni, melynek működtetése a mintegy 7 kilométerre lévő Kecskemét állomásról fog történni. A gyár kiszolgálása Kecskemét állomáson is szükségessé tesz fejlesztéseket. Ennek mintegy egy milliárd forint értékű első ütemében a gyárba érkező, illetve onnan induló irányvonatok kezelése, a szükségszerű vontatási nem váltás (villamos/dízel) érdekében átépül két tehervonati vonatfogadó vágány, a csatlakozó kitérőkkel". Az elkészült létesítmény közforgalmú vasútként a Magyar Állam tulajdonába kerül, s kezelője a Magyar Államvasutak Zrt. lesz.