A Tano Commerce Kft., a Chi Fu Investment Group leányvállalata csütörtökön vette át a vállalat eszközeit a felszámolótól, és a cégcsoporttal együtt a Pápai Hús márkanevet is megvásárolta - írták a közleményben. A márkanév megvásárlásához Pápa város önkormányzata is jóváhagyását adta.
A társaság új tulajdonosa szeretné újjáéleszteni a Pápai Hús márkát és további befektetéseket tervez a húsfeldolgozó cég termelésének felfuttatására. A rövid távú célok között szerepel a termékek bevezetése a kínai, távol-keleti és amerikai piacokra is. A hongkongi befektető vállalta a cég jelenlegi alkalmazottainak tovább foglalkoztatását, a lehetőséggel 680 dolgozó élt.
A megújult vállalat a "következő napokban" fogadja első jelentős kínai vevőjét, amivel megindul a Pápai Hús termékek exportlehetőségeinek felmérése a kínai piacon.
A húsipari cégcsoport tulajdonosi jogait gyakorló pápai önkormányzat tavaly novemberi döntésével "a társaságokat fenyegető fizetésképtelenségi helyzetre tekintettel" indította meg a felszámolási eljárást. Az MTI korábban tájékoztatott arról is, hogy ezt követően a kormány stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette a Pápai Hús Kft.-t.
A Nemzeti Reorganizációs Kft. az első fordulóban 4,5 milliárd forintra értékelte a cégcsoport vagyonát, de áprilisban egy mindössze 110 millió forintos ajánlat érkezett rá, így a tender eredménytelenül zárult.
A második fordulóban 3,6 milliárd forintos irányárat szabtak meg, majd júniusban elfogadták a Tano Commerce Kft 1,134 milliárd forintos ajánlatát a pápai húsipari cégcsoportra.