Naponta 180 ezer vevőt szolgál ki a Shopline-Bookline webáruháza és a Libri bolthálózata a karácsony előtti hetekben. Ez háromszorosa a nyári időszakban szokásos átlagnak. A fokozott érdeklődés az ünnepek előtt megszokottnak mondható, hiszen az ajándékok között évek óta első helyen áll a könyv. A kereskedők számára is döntő az év utolsó két hónapja, hiszen forgalmuk közel felét a karácsonyi vásár idején realizálják. A könyves szakma éves 40-45 milliárd forintos forgalmából 20 milliárd november-decemberben jelentkezik.
A Libri-Shopline-Bookline csoport a karácsonyi csúcs ideje alatt egymillió terméket forgalmaz - a tavalyi árbevétel pedig 3,4 milliárd forint volt. A karácsonyi forgalom jelentőségét érzékelteti, hogy 2014 első kilenc hónapjában 900 millió forintos volt a cégcsoport vesztesége, ami a karácsonyi dömping után várhatóan 300-400 milliós nyereségbe fordul az év végén.
A 37 boltot és 3 webáruházat működtető cégcsoport forgalmában már kétszámjegyű növekedést jelent az online kereskedés, míg a hagyományos bolthálózatban 5 százalékos a forgalom bővülés évente. A 12 milliárd forintos éves forgalomból már 30-35 százalékot jelentenek a webáruházak és a növekedés folyamatos. Az internetes vásárlások 90 százaléka könyv, de évi 1 milliárd forintért vásárolnak filmeket és zenei cd-ket is.
A Shopline forgalmából a legjelentősebb részt a játékok, a sportruházat, a parfümök és a szaloncukor jelenti. A webes forgalmat a cégcsoport újbudai raktárközpontja szolgálja ki, ahol már elkezdődött a csúcsüzem: a 770 négyzetméteres logisztikai bázison átlagosan 118-an dolgoznak, ám az év végi csúcs idején ez 200-250 fővel kiegészül. Ez a bázis szolgálja ki a könyves bolthálózatot is. A 6,2 milliárdos árukészlet 90 százaléka könyv, amelynek döntő többsége bizományosi formában kerül a cég raktáraiba. Az idei karácsonyi könyvvásárra ezer új kötetet hoznak ki a kiadók.