Az Enterprise Group a tenderen született döntést jogi, gazdasági és szakmai fenntartások miatt közbeszerzési döntőbizottság elé vitte felülvizsgálatra. A bizottság az indítványt megalapozottnak találta az eljárás lefolytatására, az Enterprise Group azonban arra a következtetésre jutott, hogy a döntőbizottság valószínűleg a tender megsemmisítése mellett fog dönteni. Mivel új tender kiírására és az 5,2 milliárd forintos uniós támogatás lehívására már nem lenne idő, ezért döntöttek a visszalépés mellett.
A Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság egy korábbi határozatából kiderül, hogy a kiíró decemberben hirdetett eredményt, a nyertes az M&S Informatikai Zrt. lett 648 millió forintos nettó ajánlati árral, a második az Enterprise Communication Magyarország Kft. 789 millió forintos nettó ajánlattal, a harmadik pedig a T-Systems Magyarország Zrt. 864,9 millióval.
A pályázat kiírója, a Kormányzati Infomatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) honlapján ismertetik: az Európai Unió területén 1991 óta működik a 112 segélyhívószám, amely az Európa Tanács szándékai szerint az Unió polgárai számára minden tagállamban azonos elvek alapján biztosítja az egységes kapcsolat-felvételi lehetőségét a segítséget nyújtó készenléti szervekkel. Mára a 112-es hívószám szinte egész Európában az Európa Bizottság direktíváinak megfelelően ingyenesen hívható vezetékes vagy mobil telefonról. Számos tagállammal szemben Magyarországon gyakorlatilag egy telefonos szolgáltatás áll a hívók rendelkezésére. A segélyhívásokat ma az Európai Unióban megszokottól eltérő módon kezelik a készenléti szervek, amennyiben a nemzeti hívószámokra érkező hívásokat a készenléti szervek tematikusan (104-et a Mentők, 105-t a Tűzoltók és a Katasztrófavédelem, 107-et a Rendőrség) fogadják, míg a 112-re érkező hívásokat a rendőrség fogadja a 107-es hívószámhoz hasonlóan.
Magyarország az idén induló, ESR - 112 projekt keretében hozza be lemaradását, a teljes rendszert 2013. március 31-ig vezetik be. Az ESR 112 projekt fejlesztése nyomán létrejövő új, teljes hang- és adatintegrációra alkalmas rendszernek köszönhetően a bonyolult, sok embert érintő válsághelyzetekben, katasztrófánál vagy súlyos balesetek alkalmával akár mindhárom készenléti szerv diszpécsere közvetlen konferenciakapcsolásban lesz képes összehangolni irányítói tevékenységét. Az események kezelésébe bevont erők mobil eszközeiken keresztül írásban küldenek státuszinformációt az adott feladatok lezárásáról is, s ezzel biztosíthatóvá válik, hogy az esemény minden mozzanata a bejelentéstől az esemény lezárásáig, utólag is nyomon követhető lesz.