A Vodafone Magyarország által kifejlesztett ReadyPay mostantól a Tele5 Taxi 110 taxijában teszi lehetővé az utasok számára a biztonságos és zökkenőmentes bankkártyás fizetést.
A ReadyPay Magyarországon egyedülálló, a kis és középvállalatok (kkv) életét megkönnyítő, a készpénzkímélő elektronikus fizetésre való azonnali átállást lehetővé tevő megoldás - mondta Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató helyettese. A mobil bankkártya-olvasó terminál akár zsebben is elfér, így a kereskedő, szolgáltató, vagy akár a megrendelt terméket házhoz szállító futár is könnyedén magával viheti, s bárhol, bármikor, pillanatokon belül használhatja is az eszközt.
Egy taxicégnél a tranzakció gyorsasága is kulcsfontosságú - mondta Pásztor Marcell, a Tele5 Taxi ügyvezető igazgatója, aki példaként a repülőtéri eseteket említette, ahol mindössze 5 percnyi ingyenes várakozást engedélyeznek, s már egy-két perces késedelemért is borsos árat fizethet a sofőr.
A ReadyPay mPOS terminál a BKK által is jóváhagyott készülék, amely a vele Bluetooth kapcsolattal párosított okostelefon vagy táblagép segítségével kapcsolódik az internetre. A fizetési tranzakció az okoseszközre telepített Vodafone ReadyPay alkalmazás segítségével kezdeményezhető a fizetendő összeg megadásával. Ezt követően a kártyabirtokos az mPOS terminál segítségével leolvashatja bankkártyáját vagy mobiltárcáját, illetve szükség esetén beütheti PIN kódját.
A fizetési tranzakció ezután a hagyományos bankkártya leolvasóknál megszokott módon zajlik az OTP banki rendszereiben, és eredményéről mind az okoseszközre telepített Vodafone ReadyPay alkalmazásra, mind e-mailben érkezik értesítés az elfogadóhoz. A bankkártya birtokosa megadhatja érvényes e-mail címét, így a fizetési folyamat befejezésekor a tranzakció eredményéről ő is kaphat visszaigazolást. A szolgáltatás valamennyi Magyarországon forgalmazott kártyatípussal használható kedvező feltételekkel, alacsony, mindössze 4990 forintos beruházással.
A Vodafone ReadyPay szolgáltatás az OTP Bankkal, mint pénzügyi szolgáltatóval és a kártyaolvasó terminálok gyártójával, a francia Ingenico Group magyar leányvállalatával együttműködésben valósult meg. A szolgáltatás kiépítésében a MasterCard is részt vett.