Október 1-től országszerte egy állami társaság, a VOLÁNBUSZ Zrt. végzi a helyközi autóbuszos közösségi személyszállítást. A hat regionális közlekedési központ beolvadásával közel 19 ezer fővel Magyarország harmadik legtöbb munkavállalóját foglalkoztató állami társaság jön létre. Az integrációtól eredményesebb, hatékonyabb működést vár a kormány. A munkavállalókat és munkahelyeiket nem érinti az egyesülés - közölte a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter.
Bártfai-Mager Andrea szerint az integrációs folyamat végére egy szakmailag jól felkészült, az utazási és a megrendelői igényekhez jobban igazodó, hatékonyabban működő és gazdálkodó, versenyképes közlekedési vállalat jön létre, amely nem csupán pozíciójának megtartására törekszik, hanem képes új piacok felé is nyitni. Az egyesülési folyamat sem a menetrendre, sem az utazási tarifákra nincs hatással, ugyanakkor az országos szolgáltatási lefedettséggel rendelkező társaság egységesebb és egyben magasabb színvonalú szolgáltatást tud majd nyújtani az utazóknak.
Az egyetlen, az utasok számára is észrevehető változás az lesz, hogy a buszok új, egységes arculatot kapnak: ezúttal nem az egyes Volán-társaságok színeit viselik majd, hanem régiótól függetlenül minden elővárosi autóbusz színe sárga, míg minden távolsági busz színe fehér lesz. Kengyel Kristóf, az Omnibusz szakmai oldal szerzője a hvg.hu-nak elmondta: a napi üzemeltetés szempontjából egyelőre nem látszik, milyen közvetlen előnyei lennének az átszervezésnek, problémák, például az alkatrészellátással azonban annál inkább előfordulhatnak.
Példaként egy betört szélvédő pótlását hozta: amiért eddig a területi vezetőségek feleltek, a budapesti központból intézve ez a jövőben nehézkesebb lehet. Ami miatt mégis fontos lehet, hogy a társaságokat egy központi szervezetbe tömörítsék, Kengyel Kristóf szerint az, hogy közeleg az Európai Unió által elrendelt autóbuszos piacnyitás, ezt 2020. december 31-ig kell végrehajtani. A piacnyitás után pedig egyszerűbb a vonalakat egy központból kiszervezni.