Az általános szerződési feltételek és leginkább a hibás teljesítéssel kapcsolatos rendelkezések hátrányosak a fogyasztókra nézve - derül ki a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének vizsgálatából.
A korábbi évek gyakorlatát követve ezért a tisztességtelen kikötések megszüntetése érdekében közérdekű pert indított a Fogyasztóvédelem az egyik webáruházzal szemben az illetékes törvényszéken az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával.
"Tapasztalataink alapján a legtöbb webáruházban az indoklás nélküli elállási joggal összefüggésben már megfelelő tájékoztatás szerepel, így a jogszabály szerinti 14 napos határidőt rögzítik mind az elállási jog gyakorlására, mind a kifizetett összeg visszatérítésére, valamint a visszatérítés összege tekintetében is mind a vételár, mind a kiszállítási díj visszatérítése megtörténik " - olvasható közleményükben.
Az arany ékszerek forgalmazásával foglalkozó webáruházak esetében pedig azért is kiemelten jelentős ez a probléma, hiszen szinte valamennyi ilyen típusú webáruházat üzemeltető cég üzleteket is üzemeltet. Márpedig ha a honlapon is rossz, félrevezető a tájékoztatás, feltételezhetően az üzletben is eszerint járnak el - írják.
2021. január 1-től változtak a kötelező jótállás alá eső termékre vonatkozó kötelező jótállás előírásai. Idetartoznak az arany ékszerek is, így ezekre a termékekre is az alábbi szabályok vonatkoznak.
A jótállás időtartama:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év.