A hat évvel ezelőtti versenyfelügyeleti eljárás következményeként mintegy negyedmilliárd forint összértékű kompenzációs csomagot, valamint több konkrét intézkedést is vállalt a Wizz Air, melynek végrehajtását a GVH Versenytanácsa kötelezően előírta a cégnek. Ennek teljesítésére öt évet kapott a diszkont légitársaság, a nemzeti versenyhatóság ezért ellenőrzi az előírtak megvalósítását.

A GVH közleményében azt írja, a 2019 nyarán lezárt versenyfelügyeleti eljárás során a hatóság számos megtévesztő gyakorlatot tárt fel a társaság Wizz Flex repülőjegy-kiegészítő szolgáltatásával kapcsolatban. A cég az eljárás során kötelezettségvállalást ajánlott fel, amelyet a GVH Versenytanácsa elfogadott, annak teljesítését pedig előírta.

A Wizz Air vállalata, hogy a 2010 óta Wizz Flex szolgáltatást igénybe vevő fogyasztók összesen mintegy negyedmilliárd forint kompenzációt kapnak, melyet a cégnek a fogyasztók Wizz fiókjában kellett jóváírnia, és a fogyasztóknak öt évig volt lehetőségük arra, hogy azt felhasználják vagy bankszámlaszámuk elküldésével annak készpénzre váltását kérjék.

Vállalta továbbá, hogy öt év elteltével a fel nem használt kreditek értékét az SOS Gyermekfalu Alapítványnak utalja át, továbbá, hogy módosít a Wizz Flex szolgáltatáshoz kapcsolódó tájékoztatási gyakorlatán is, egyértelművé téve annak tartalmát.

A társaság azt is vállalta továbbá, hogy informatikai fejlesztésekkel segíti a szolgáltatás teljes körű, egyszerű, fogyasztóbarát igénybevételét és célzott oktatási kampányt indít a légi utasok fogyasztói jogairól.

A GVH leszögezi, hogy minden esetben részletesen vizsgálja a cégek által felajánlott – és a GVH által kötelezővé tett – vállalások teljesítését.

A Wizz Air-rel szemben több versenyhatósági eljárás is folyik jelenleg, 2025. január 31-én közölte a hatóság, hogy lényeges információt hallgatott el a légitársaság az ingyenes online utasfelvétellel kapcsolatban, amivel plusz költségeket okozott az utasoknak.

A Wizz Air elismerte a történteket, és vállalta, hogy több ezer fogyasztónak fizet pénzben is lehívható kompenzációt, amelynek összértéke meghaladja a 80 millió forintot – írják.

A Wizz Air cikkünk megjelenése után pár órával a GVH közlésére úgy reagált, továbbra is együttműködnek a Gazdasági Versenyhivatallal, és a teljesített kötelezettségvállalással kapcsolatos utóellenőrzéshez szükséges adatokat átadják a versenyjogi hatóságnak.

Búcsút int a készpénznek a Wizz Air

A légitársaság a járatai fedélzetén nem bajlódik tovább a készpénzzel, gyorsabbnak és tisztábbnak tartják a kártyás és digitális fizetést. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.