Pécs híres porcelángyárának cége abban reménykedett, hogy az évtizedek óta folyamatosan leépülő üzem végre növekedési pályára áll. Aztán jött a koronavírus-járvány, márciusban bezártak azok az üzletek, amelyek Zsolnay-dísztárgyakat árultak, és a manufaktúra kénytelen volt elbocsátani a 80 dolgozójának felét.
Bár szeptemberben - egy munkahelyteremtő pályázatnak köszönhetően - újra felvettek 40 alkalmazottat, ám pár héttel később betört a járvány második hulláma, ezért hiába nőtt a termelés, a Zsolnayt megint értékesítési gondok fojtogatják - tudta meg a tulajdonos feleségétől, a Zsolnay Zrt. igazgatósági tagjától, Cséplő Petrától a napilap.
A társaság árbevétele tavaly újra meghaladta a 600 milliót, idén azonban ennél biztosan kisebb lesz.
A Zsolnay perspektivikus gazdálkodásához a zrt. bevételét egymilliárd forint körül kell tartani, csak így lesz esély a nyereséges gazdálkodásra - mondta Cséplő Petra. Ehhez arra is szükség lenne, hogy a cég épületkerámiát gyártó részlege százmilliós nagyságrendű megrendeléseket kapjon. Magyarországon ugyanis mintegy 70 olyan műemléki védettségű középület van, amit Zsolnay kerámia burkol, s ezek a 100-120 éves házak felújításra szorulnak. E munkák révén a gyár 15-20 év alatt akár 10-15 milliárd forintnyi megrendeléshez juthatna.