A japán természeti katasztrófa ellenére fordított a Nissan: a tavalyi negyedik negyedéves veszteség után tisztes profittal zárta a 2011. január−márciusi időszakot. A társaság üzleti évének március 31-én végződött negyedik negyedében 30,8 milliárd jen (380 millió dollár) nettó nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 11,6 milliárdos veszteséggel. A Bloombergnek nyilatkozó elemzők csak 23 milliárd jent vártak. Az árbevétel tíz százalékkal, 2,35 ezer milliárdra ment fel. A vállalat 15,6 százalékkal, 1,17 millió autóra növelte értékesítését a világpiacon, Japánban az autóvásárlási kedvezmények kifutása és a katasztrófát követő keresletcsökkenés miatt 22 százalékkal, 162 ezerre estek, ugyanakkor az USA-ban ugyanilyen arányban nőttek eladásai január és március között.

Japán második legnagyobb autógyártója a hazai piacon March néven árult Micra kisautó gyártását Thaiföldre telepítette. Ezzel védekezik az ellen, hogy a jen erősödése eladhatatlanná tegye a típust. Thaiföldön annyira olcsón készülnek az autók, hogy a japán vásárlókat is onnan látják el Marchokkal. Ez is segített abban, hogy áprilisban csak 37 százalékkal zuhantak a Nissan hazai eladásai, míg fő versenytársa, a piacvezető Toyota 69 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. A cégvezetés bejelentése szerint japán beszállítóik jóval több mint fele már helyreállította korábbi szállításait. A még mindig hiányzó alkatrészek egy részét alternatív forrásokból szerzik be.