Az Adidas hétfői beadványában közölte a hivatallal, hogy a Black Lives Matter Global Network Foundation sárga csíkos dizájnja összetéveszthető a saját híres háromcsíkos védjegyével. A szervezet kérte, hogy blokkolják a csoport kérelmét, amely szerint a német sportruházati gyártó által is forgalmazott árukon, például pólókon, sapkákon és táskákon használhatná a mintát – adta hírül a The Guardian.
Az Adidas a beadványban azt írta, hogy már 1952 óta használja a logót, amely „nemzetközi hírnévre és óriási közismertségre” tett szert. A cég 2008 óta több mint 90 pert indított és több mint 200 egyezségi megállapodást írt alá a háromcsíkos védjeggyel kapcsolatban – derül ki a bírósági dokumentumokból, amelyeket a vállalat Thom Browne divattervező divatháza ellen indított. Az esküdtszék ebben az ügyben januárban úgy döntött, hogy Thom Browne csíkos mintái nem sértik az Adidas védjegyjogait.
Meg kell küzdenie a BLM-nek a sárga három csíkért
A Black Lives Matter Global Network Foundation a decentralizált mozgalom legjelentősebb szervezete, amely egy évtizede alakult a feketék elleni rendőri erőszak elleni tiltakozásul. A csoport 2020 novemberében szövetségi védjegyet kért egy sárga háromcsíkos mintára, amelyet különböző termékeken, többek között ruházati cikkeken, kiadványokon, táskákon, karkötőkön és bögréken használhat.
Az Adidas hétfői beadványában azt állította, hogy a csoport dizájnja megtévesztően hasonlít a saját logójához, és a fogyasztók valószínűleg azt gondolnák, hogy az áruk kapcsolatban állnak egymással, vagy ugyanabból a forrásból származnak. A védjegyhivatal május 6-ig adott határidőt a Black Lives Matter csoportnak a válaszadásra.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!