Ha a tárca javaslatára rábólint a kormány, akkor a következőképpen változnak a matricák árai: a gépkocsik számára (3,5 tonnáig) az éves matrica a mostani 600 koronáról 750 koronára, a 3,5 és 12 tonna közötti járművek esetében 4000 helyett 5000 koronára, a 12 tonna felettieknél pedig 8000 helyett 10 000 koronára emelkedik. Ezzel párhuzamosan a 15 napra szóló matricák ugyancsak drágulnának, mégpedig a fent említett kategóriák szerint 150, 750 és 1500 koronára. A 12 tonna feletti gépjárművek 1 napos matricát is vehetnek, jelenleg 200 koronáért, jövőre pedig várhatóan 250 koronáért. A hírt nem cáfolta a szaktárca, sőt Tomás Sarluska minisztériumi szóvivő hozzátette: Szlovákiában már két éve nem emelték a matricák árát, emellett a 3,5 tonna feletti teherjárművek esetében szeretnék a matricahasználatot kötelezővé tenni a sztrádákon kívül a gyorsforgalmi utakra és az első osztályú műutakra is, mivel jelenleg a teherautók a matricák miatt elkerülik az autópályákat. A tervezett áremelés éves szinten 400 millió korona többletbevételt eredményezhet, s a teljes bevétel elérheti az 1 milliárd koronát. A Právo cseh napilap hétfői száma interjút közölt Milan Simonovsky cseh közlekedési miniszterrel, aki kijelentette: a Spidla-kabinet 2005-től azzal számol, hogy az autósoktól nem matricák formájában, hanem elektronikus úton szedik be a vámot. Az úthasználati díjat viszont kiterjesztik a jelenleg 520 kilométer összhosszúságú autópályákról a gyorsforgalmi utakra és néhány első osztályú műútra is, így együttesen mintegy 3000 kilométer hosszúságú út volna fizetésköteles.