Valamire nagyon ráérzett a világ jelenlegi talán elsőszámú popsztárja az "Eras" koncertturnéval, mely másfél éven át tart. A legnagyobb stadionokat tölti meg, valóságos gazdasági fellendülést hozva, amerre jár. A koncertsorozat első része az USA-ban zajlott, ahol becslések szerint 5 milliárd dolláros fogyasztást generált, maga a turné pedig várhatóan 1,4 milliárd dolláros árbevételt fog hozni, ami félmilliárd dollárral haladja meg az Elton John által tartott rekordot.
Lelkes rajongók, magas szállásárak
A CNBC egy elemzőre hivatkozik, aki szerint leginkább az amerikai szállásadók bevételeit dobta meg a koncertsorozat. Az egy szobára jutó árbevétel 4 százalékkal volt magasabb azokban államokban, ahol Swift koncertet adott, mint a többiben, mégpedig az egész turné több hónapos időszakára vonatkozóan. A koncertek által érintett államokban az egy évvel korábbi időszakban 7 százalékos volt a növekedés egy szobára jutóan (függetlenül attól, hogy hány szoba volt kiadva és mennyi maradt üres).
A nagyobb bevétel elsősorban a magasabb szobaárakból adódott, de foglalások száma, a szállások kihasználtsága is jócskán megnövekedett. A legnagyobb változást Tennessee államban, Nashville városában mérték: a szállodák kihasználtsága 30 százalékkal nőtt, miközben a szobák árai 50 százalékkal voltak magasabbak a koncert éjszakáján, mint máskor. A városban az egy szobára jutó árbevétel a duplájára nőtt a koncert hétvégéjén.
A legjobbkor jött
A koncertsorozat okozta bevételnövekedés nagyon jól jött a szállásadóknak, miután idén, az első olyan évben, amikor már semmilyen járványkorlátozás nincs, az amerikaiak a szokásosnál jóval nagyobb arányban utaztak külföldre, elsősorban Európába.
Ráadásul nem csak a hotelek forgalmát dobta meg a koncertsorozat, hanem általános gazdasági élénkülést hozott az érintett városokban: sok város infrastrukturális beruházásokat eszközölt, leginkább közlekedési rendszerét fejlesztve a nagyszámú vendég érkezése előtt, ugyanakkor a koncertlátogatók fogyasztása az üzletek, éttermek forgalmában is jókora ugrást hozott.
Még a Fed is felfigyelt
A jelenségre még az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve is felfigyelt: a júliusi, a gazdaság állapotát elemző bézs könyv (nagyjából az MNB inflációs jelentésének megfelelője) megemlíti, hogy miközben az amerikai turizmus lassan tér magához, a májusi hónap kiemelkedő lett Philadelphia városa számára. A város szállodái egyenesen a legjobb hónapot produkálták a járvány kezdete óta, persze Taylor Swiftnek köszönhetően,