Villanyoszlopnak ütközött. Forgalommal szemben vezetett az autópályán. Gázolt a kijelölt gyalogátkelőhelyen. Ehhez hasonló címeket dob fel az internetes kereső az "idős", a "sofőr" és a "baleset" szavak megadása után - írja a Magyar Idők. Pedig a korosabb autóvezetők nem okoznak több balesetet, mint a fiatalok, sőt a statisztikák ennek éppen az ellenkezőjét igazolják - állította a napilapnak nyilatkozó közlekedésbiztonsági szakértő.
Általánosságban az idős autóvezetők fegyelmezettebbek, mint a fiatalok: nem vezetnek részegen vagy bedrogozva, nem lépik túl a sebességkorlátokat, nem indulnak el rossz időben. Ugyanakkor a sajtó eltérően tálalja a fiatalokkal, illetve az idősekkel történt közlekedési baleseteket: ha például egy idős ember közlekedik a forgalommal szemben, akkor nyolcvanéves vezetőről beszélnek, fiatalnál pedig egyszerűen csak úgy fogalmaznak, hogy a sofőr eltévesztette az irányt.
Léteznek az idős sofőrökre jellemző balesettípusok is. Ilyenek például az úgynevezett T-bone-karambolok, amikor oldalról, merőlegesen csapódnak egymásba a járművek, főként mellékutcából vagy garázsból a főútra kikanyarodva, valamint az idős sofőröknek gyakran jelent problémát a balra nagy ívben kanyarodás is.
Az autóvezetésnek az egész világon nincs életkori korlátja. Az idős vezetők száma az átlagéletkor emelkedésével növekszik. A jogosítványt Magyarországon 65 éves kor felett kétévente kell meghosszabbítani, de vannak olyan országok, ahol erre egyáltalán nincs szükség.
A fotó forrása: Shutterstock