Több mint hárommilliárd euró értékű szerződést kötöttek meg a Lyon–Torino vasútvonal kivitelezése érdekében – írja a Tunneling Journal szaklapra hivatkozva a Magyar Nemzet. A kivitelező konzorciumok 57,5 kilométernyi alagútrendszert építenek, amely az Alpok alatt fut majd Franciaország és Olaszország között. A létesítmény francia bejárata Saint-Jean-de-Maurienne városnál, az olasz pedig Susánál lesz.
A beruházást bonyolító Tunnel Euralpin Lyon Turin főigazgatója, Mario Virano azt mondta, hogy a vasútvonal egymillió teherautó közlekedtetését teszi feleslegessé az alpesi utakon. A befejezést eredetileg 2030-ra tervezték, de az időpont 2032-re tolódhat. Az összesen 162 kilométernyi alagút egyes szakaszai már korábban elkészültek. Ezek közé tartozik a déli ág 10,2 kilométeres szakasza és négy bekötőjárat az útvonal különböző pontjain.
Az Európai Unió, Olaszország és Franciaország által közösen finanszírozott Lyon–Torino vasút a TEN-T európai vasúthálózat része, amely az Ibériai-félszigettől vezet Záhonyig. Ha elkészül, a Mont d’Ambin bázisalagút lesz a világ leghosszabb vasúti alagútja - írja a lap. A jelenlegi rangsor: Gotthárd-alagút, Svájc (57 kilométer), Szeikan-alagút, Japán (54 kilométer), Csatorna-alagút, Nagy-Britannia–Franciaország (50 kilométer).