Az élelmiszerek és italok várhatóan több mint 1 milliárd fontot tesznek ki a kiskereskedelmi forgalomban, mivel az emberek otthonról nézik a 2022-es katari FIFA-világbajnokságot, mivel a versenyt először rendezik meg a téli szezonban. A VoucherCodes.co.uk fogyasztói megtakarítási oldal új jelentése szerint a kiskereskedők 1,6 milliárd fontot keresnek a 2022-es világbajnokság alatt - 370 millió fonttal kevesebbet, mint a 2018-as torna ideje alatt.
A 2022-es világbajnokság költéseiről szóló jelentésből kiderül, hogy a 2018-as világbajnoksághoz képest minden kiskereskedelmi kategóriában csökken a költés - írja a Grocery Gazette. Mivel az eseményt – ami amúgy a világ legnézettebb közvetítése - most először rendezik az őszi-téli időszakban, az adatok azt mutatják, hogy a hidegebb időjárás – persze a folyamatos megélhetési válsággal együtt - negatívan hat majd a kiskereskedelmi forgalomra, amely a legutóbbi világbajnoksághoz képest 19 százalékkal csökken.
A kiskereskedelmi forgalom várhatóan a csoportkör (november 20. - december 2.) alatt éri el a csúcsot, 1,01 milliárd fontot. Kisebb összegeket prognosztizálnak a 16 között (273,3 millió font), a negyeddöntőben (182,5 millió font), az elődöntőben (85,3 millió font) és a döntőben (48 millió font).
Ennek oka az a várakozás, hogy Anglia csak a negyeddöntőig jut, mielőtt kiesik a versenyből.
"Egyértelmű, hogy a folyamatos életszínvonal-válság negatívan fogja befolyásolni a kiskereskedők nyereségét a 2022-es világbajnokság alatt, különösen, ha összehasonlítjuk előrejelzéseinket a legutóbbi, 2018-as világbajnokság eredményeként elért lenyűgöző eladásokkal" - mondta Maureen McDonagh, a VoucherCodes.co.uk ügyvezető igazgatója.
A Budweiser azért nem jár rosszul
A Budweiser Brewing Group előrejelzése szerint 62 millió korsó sört adhatnak el a 2022-es FIFA világbajnokság idején ezen a télen. A világ legnagyobb sörgyára – amely az angol fociválogatott hivatalos szponzora is - szerint a torna 13,5 százalékos forgalomnövekedést hozhat az fizikai kiskereskedelemben 2019-hez képest. A sörcsoport által a fogyasztóknak a tornára való várakozásáról készített felmérés szerint a britek 86 százaléka legalább néhány mérkőzést meg kíván nézni, a legtöbbet otthonról. A vásárlók 63 százaléka pedig tervezi, hogy sört iszik a meccsek nézése közben, sokkal többen, mint a bor- és más szeszes italt fogyasztók együttvéve (11 százalék)."A várt visszafogottabb értékesítési teljesítmény ellenére azonban a kiskereskedők továbbra is mozgalmas időszakra számíthatnak a világbajnokság alatt, különösen mivel minden eddiginél több fogyasztó tervezi, hogy otthonról követi a meccseket, hogy pénzt takarítson meg.