Az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium elkészítette azt a rendelettervezetet, amely szerint megtiltatnák a közhivataloknak, hogy importált járműveket vásároljanak. Ha a duma elfogadja a javaslatot, annak a Mercedes lehet a legnagyobb vesztese, mivel egyelőre nincs összeszerelő üzeme Oroszországban. Két legnagyobb riválisa - a vezető orosz tisztviselők körében szintén igen népszerű - Audi és BMW megúszhatja eladásai nagyobb visszaesését, mert rendelkezik gyártóbázissal az országban.
A rendelettervezet tartalmaz egy hosszú külön listát azokról a járművekről, amelyek tiltott gyümölcsök lesznek az orosz bürokratáknak - derült ki a Vedomosztyi tudósításából. Korábban csak a személyautók, a buszok, a trolibuszok, a teherautók és bizonyos speciális közlekedési eszközök szerepeltek a tiltólistán, ám az előterjesztő minisztérium konzultációt folytatott az ügyről az orosz gépgyártó cégekkel, illetve a monopóliumellenes és a fejlesztésért felelős hatóságokkal. Ennek eredményeként hogy, hogy nem arra a következtetésre jutottak, hogy van még egy pár dolog, amiből az orosz ipar képes kiszolgálni a hivatalokat.
Így kerültek importtilalom alá a daruk, a csővezeték-fektető berendezések, a villás targoncák, a pótkocsik és a villamosok. A busz- és a teherautó-piac minden bizonnyal kevéssé érzi majd meg az új szabályok érvénybe lépését, mivel ezekből Oroszország már ma is lényegében önellátó - mondta a Moscow Timesnak Vlagyimir Bespalov, a VTP Capital befektetési társaság elemzője. A rendelettervezetről a következő napokban kezd egyeztetéseket a minisztérium a parlament illetékes bizottságaival. A változtatások a duma szavazása után január 1-jétől léphetnek életbe.