Ivajlo Moszkovszki bolgár közlekedési miniszter bejelentette, hogy a Bulgária és Románia közötti, Vidint Calafattal összekötő új Duna-híd infrastruktúrája csaknem teljesen elkészült, és legkésőbb novemberre kész lesz a híd maga is, így azt még idén átadhatják - jelentette a Novinite szófiai hírügynökség. A 2-es számú Duna-hídon várhatóan használatának már első évében mintegy 100 ezer jármű fog áthaladni.

Az építés teljes költsége 232 millió euró, amihez 70 milliós támogatást adott az EU. Fontos része ugyanis a híd a 4-es számú páneurópai közlekedési folyosónak, amely Dél-Európát köti össze Nyugat-Európával: a németországi Drezdától Isztambulig tart. Az Európai Beruházási Bank (EIB) 70 millió eurós hitellel és német bankok különböző összegű kölcsönökkel segítettek, a francia fejlesztési ügynökség (AFD) 5 millióval járult hozzá a projekthez, így a bolgár kormánynak csak 60,8 millió eurót kellett bedobnia. Szükség is volt a támogatásra, különösen mert a projekt legalább 30 millióval többe került a tervezettnél, ami nem meglepő, mivel a híd kétéves késéssel készül el − eredetileg 2010-ben kellett volna átadni. A csúszás oka kisajátítási problémák, műszaki nehézségek, a két kormány és a spanyol építőipari vállalat közti viták voltak.

A híd 1971 méter hosszú, kétszer két sávos, középen vasúti sínnel, de járda és biciklisáv is lesz rajta, a kivitelező a spanyol FCC (Fomento de Construcciones y Contratas SA) vállalat. A csaknem kész infrastruktúra nem merül ki a hídra vezető utak építésében. Elkészült az új vidini nemzetközi személy- és áruforgalmi vasútállomás is, és építenek egy 500 kamion befogadására alkalmas korszerű parkolóhelyet is, vámházzal és -raktárral, s a határőrség állomásával. A bolgár-román tárgyalásokon felvetődött, hogy legalább még egy további hídra lenne szükség a két ország között, sőt Tomiszlav Doncsev, az uniós alapokért felelős miniszter úgy nyilatkozott, hogy a forgalom nagysága öt hidat tenne szükségessé.