A gazdasági körülmények kedveznek az új autók értékesítésének, az autógyártóknak Európában mégis be kell érniük egy számjegyű növekedéssel az első háromnegyed évben az egy évvel korábbi hoz képest - derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) statisztikájából. Az EU-ban a GDP átlagosan várhatóan öt százalékkal nő idén, ami támogatja a fogyasztást. Az emberek karantén alatt megspórolt pénzének egy részére is számíthatnak az autószalonok. Nem jó hír viszont az infláció megugrása.
Mindezeket figyelembe véve az európai országokban 8 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba az idei első háromnegyed évben, mint az elmúlt év azonos időszakában, amivel 11 millió vadi új verda került az utakra. Eközben az Egyesült Államokban ugyanebben az időszakban 16,3 százalékos növekedés jegyezhettek fel az autókereskedők, Kínában pedig 5,4 százalékost. Dél-Koreában halogatják a vásárlást az emberek: az eladások 8,2 százalékkal zuhantak január és szeptember között.
Több autó készült máshol
Ami a gyártást illeti, úgy tűnik, Európa alaposan lemaradt a világ több részéhez képest. A kontinensen ebben az időszakban 3,1 százalékkal készült több autó, mint egy évvel korábban. Az összesen 7,6 milliós gyártás azt jelenti, hogy 2019 első kilenc hónapjához képest hárommillióval kevesebb autót gyártottak idén Európában januártól szeptemberig. Az USA-ban közel 11, Kínában több mint 11 százalékkal készült több új autó, Brazíliában pedig 16 százalékos növekedést ért el a helyi autóipar.
A legnagyobb autópiacok közül a német lényegében stagnált, a francia és a spanyol 8-9 százalékkal, az olasz 20 százalékkal bővült. Az autógyártás Németországban közel öt százalékkal zsugorodott, miközben Szlovákiában és Olaszországban 13-14 százalékkal bővült. E két országon kívül Svédországban volt még két számjegyű (10 százalékos növekedés), miközben a magyar autóipar az több országhoz hasonlóan teljesített kereken 6 százalékos bővülésével.