Mintegy 123 ezer elektromos autó futott 2017 végén a német utakon, közülük 62 ezer volt tisztán elektromos meghajtású. A növekedés csaknem 80 százalékos volt, s ezzel a bővülés üteme 2012 óta most először haladta meg az előző három év átlagát. Ha ez a dinamika megmarad, akkor 2022 elejére érik el Németországban az egymilliós darabszámot, amit eredetileg 2020-ra tűztek ki.
A növekedés annak ellenére gyorsult fel, hogy még mindig nincs elég megnyerő és gazdasági szempontból is vonzó modell. 2017-ben csak az Opel Ampera-e jelent meg új, tisztán elektromos meghajtású kocsiként a piacon, a második generációs Nissan Leaf pedig 2018 elején.
Bár sok autógyár közölte, hogy hamarosan új elektromos modellekkel rukkol elő, ez egyelőre várat magára. A neves gyártók közül egyedül az Audi hozza ki a Q5 e-tron Quattro elektromos utcai terepjárót (SUV) 2018 végén. Szintén az idei évre ígérte az e.Go Mobile startup cég a tisztán elektromos e.Go Life kocsit.
Az IFUA Horváth & Partners szakértői azért várják mégis a 200 ezres darabszám túllépését, mert új Plug-in hibridek jelennek meg - ezekben kombinálják a belső égésű és az elektromotorokat -, a meglévő e-kocsikat meg feljavítják. 2017-ben is sok kiegészítés és "ráncfelvarrás" látott napvilágot a tisztán elektromos kocsiknál, ami gyakran erősebb akkumulátort, s ezáltal nagyobb hatótávolságot jelentett. Az pedig, hogy a jelenlegi szűkös kínálat mellett is a korábbinál gyorsabban nő az e-autók eladása Németországban, biztató jel a jövőre nézve.