Az ÖAMTC az osztrák energia hivatal, az Österreichischen Energieagentur tanulmányának megállapításaira támaszkodva sokkal jobb megoldásnak tekintené a benzinbe és dízelbe kevert bioüzemanyagok részarányának a növelését - számolt be az MTI.
Az autótulajdonosok többsége egyszerűen nem engedheti meg magának új jármű beszerzését - mondta Bernhard Wiesinger, az ÖAMTC érdekvédelmi tagozatának vezetője. Az osztrák gépjárműállománynak csaknem felét 2010 előtt helyezték forgalomba, az autók hetven százalékának értéke nem éri el a 10 ezer eurót.
Az osztrák gépjármű- és kerékpáros szövetség, az ARBÖ (Auto-, Motor- und Radfahrerbund Österreichs) szóvivője Sebastian Obrecht is azon a véleményen van, hogy "a klímavédelmi intézkedéseket nem lehet csak úgy egyszerűen a hátrányos szociális helyzetű rétegek nyakába varrni".
Az osztrák energiaügynökség szerint a jövőben kizárólag bioüzemanyaggal kevert dízelt lehessen értékesíteni, a flottaüzemeltetőket pedig kedvezményekkel ösztönözzék százszázalékosan bioüzemanyag használatára. Növelni kellene az alternatív üzemanyagok kifejlesztését célzó kutatások támogatását is. A kormánytól az elektromos autók töltőállomás-hálózatának a kiépítése mellett a fuvarmegosztó szolgáltatások és a gázüzemű autók elterjesztésének az ösztönzését várja a tanulmány.
Az osztrák statisztikai hivatal adatai szerint az osztrák autósok tavaly 3,25 milliárd liter üzemanyagot tankoltak, azaz autóként 775 litert. A dízelautók átlagos fogyasztása száz kilométerenként 6,6 liter, a benzineseké 7,0 liter volt.