A legnagyobb jóindulattal sem lehet expresszvonatéhoz hasonlítani a romániai vasútvonalak korszerűsítésének a sebességét - írta a Maszol. Az első negyedévben 35 kilométer hosszúságú vasúti pályát újított fel a CFR Rt. Ez nagyon halovány teljesítmény, mivel a vasúti infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó, a 2021-2025-ös időszakra kidolgozott stratégia ennek a dupláját írta elő, 70 kilométert.
Az állami vasúttársaság tájékoztatása szerint jelenleg öt pályaszakasz korszerűsítésén dolgoznak. Ezek között van egy 22 kilométer hosszú szakasz Szászrégen és Déda között. Jelenleg itt 50 kilométer/órás átlagsebességgel tudnak haladni a szerelvények, ami a munkálatok eredményeként 100 kilométer/órára fog nőni.
Modernizálás van folyamatban Temesvölgye és Karánsebes között is. Ez egy 15 kilométer hosszú pályaszakasz, melyen jelenleg 70 kilométer/órával közlekednek a vonatok, a felújítás eredményeként azonban, állítólag 100 kilométer/órával fognak száguldani.
Bár az első negyedévi 35 kilométer jóval elmarad a célkitűzéstől, az elmúlt időszak évi 10 kilométeres átlagánál lényegesen jobb eredmény. Annak fényében azonban nem épp reménykeltő, hogy a romániai vasúthálózat teljes hossza 10 ezer kilométer. Az első negyedév ritmusában a hálózat modernizálása 71 évet venne igénybe, s így az évszázad végére készülne el. A tervek szerint 2025-re 550 kilométernyi pályát kellene korszerűsíteni, 2030-ra pedig 700 kilométer a kitűzött cél.