A Nabucco mellett az ITGI és a TAP-projekt versenyez az azeri Sah-Deniz-II gázmező kapacitásaiért. A Sah-Deniz-II gázmezőt mindenképpen a Nabucco központi gázforrásának tartják. A mezőről óvatos becslések szerint is évi 16 milliárd köbméter gáz lesz kitermelhető, így Azerbajdzsán 8-10 milliárd köbméter gázt adhat a Nabucco vezetékbe.
Az Európai Unió januárban áttörésnek számító gázszállítási megállapodást kötött Azerbajdzsánnal, a déli energiafolyosó gázzal való ellátására és Azerbajdzsán a következő hónapokban dönti el, hogy melyik vezeték kaphat hozzáférést a Sah Deniz II mező készleteihez.
Az Interconnector Turkey-Greece-Italy kezdőbetűiből álló - majd Törökországba, Görögországba és Olaszországba gázt szállító - ITGI-projekt az egyike azoknak a vezetékterveknek, amelyek jelenleg azért versenyeznek, hogy a dél-európai energiafolyosót alkotó fő vezetékké váljanak. Az ITGI és a Nabucco mellett ezért küzd a Trans Adriatic Pipeline (TAP) is.
Az ITGI és a Nabucco projektek egyesítésének előnye az lenne, hogy a Nabuccónál kisebb költségű ITGI vezetékkel lenne elszállítható a gáz Azerbajdzsánból. Ezzel ugyan kezdetben Görögország és Olaszország kevesebb gázt kapna, de a második lépésben a vezetéket Törökországból Bulgárián, Románián és Magyarországon át Ausztriáig építenék ki.
A Nabucco konzorcium szerint nem kell egyesíteni a Nabucco és az ITGI, illetve a TAP gázvezeték-beruházásokat. Reinhard Mitschek, a konzorcium ügyvezető igazgatója azonban erről korábban úgy nyilatkozott, hogy a konzorcium megérti az uniós álláspontot az energiapolitikák koordinálását illetően, és ha a Nabucco részvényesei úgy döntenek, hogy erre szükség van, akkor természetesen lehetséges az egyesítés.
A déli folyosó legígéretesebb gázvezeték-projektje, a Nabucco, amelynek bevallott célja, hogy függetlenítse Európát az orosz földgáztól. A vezeték évi 31 milliárd köbméter gázt lenne majd képes Európába eljuttatni a Kaszpi-tenger térségéből. A projekt kivitelezésében az osztrák OMV, a Mol, a román Transgaz, a Bulgargaz, a török Botas és a német RWE vesz részt.
A szállítás a legutóbbi, módosított tervek szerint 2017-ben kezdődhet, de egyelőre még nem teljesen tisztázottak a finanszírozás kérdései, és az sem, hogy mely országok, illetve cégek a lehetséges gáz beszállítók.