Az ukrán vállalat a Facebookon közzétett bejegyzésében tudatta, hogy kedd délelőtt kezdte újra az orosz kőolaj fogadását a fehéroroszországi Mazirnál, és megkezdte a tranzitszállítást az európai felhasználók felé. Ezt az tette lehetővé, hogy a fényeslitkei szivattyúállomás jelezte, ismét tudja fogadni az orosz kőolajat, így az Ukrtransznafta újraindította az olajszállítást Magyarország irányába.
A Mol Nyrt. megerősítette, hogy újraindult a tranzitszállítás.
Az Ukrtransznafta a kőolajszennyeződés miatti, közel egy hónapos kényszerű leállás után hétfőn nulla órakor állította helyre az Európai Unióba irányuló tranzitszállítást. Néhány órával később azonban felfüggesztette a Magyarország felé tartó olaj szállítását, mivel a Mol technikai problémákat jelzett.
Ukrajna április 25-én állította le átmenetileg a Barátság kőolajvezetéken át érkező orosz kőolaj tranzitját, mert az európai megrendelők nem voltak hajlandók átvenni a szerves klórvegyülettel szennyezett szállítmányokat. A szennyeződést pár nappal korábban fedezték fel a német, lengyel, cseh, szlovák, magyar, ukrán és fehérorosz felvevőállomásokat ellátó Barátság vezetékben.
A klórvegyület veszélyezteti az olajfinomítók berendezéseit, ezért ezek az országok leállították a vételezést a vezetékből.
A Barátság vezetéken napi egymillió hordó olaj, a globális felhasználás egy százalékának megfelelő mennyiség áramlik keresztül.