Bukarestben szeptember közepén hoztak sürgősségi kormányrendeletet a kgfb-k árának ideiglenes befagyasztásáról, miután a fuvarozók rendszeres forgalomlassító megmozdulásokkal, országos tüntetés kilátásba helyezésével tiltakoztak a kgfb drasztikus drágulása ellen. A biztosítási kötvények ára másfél év alatt átlagosan másfélszeresére, esetenként pedig többszörösére emelkedett a piacvezető Astra és a Carpatica biztosító csődje nyomán.
A kormány a biztosítási piacot is felügyelő összevont pénzügyi felügyelet (ASF) javaslatai nyomán, a gépjárművek hengerűrtartalma és a járművezető életkora függvényében állapította meg a kgfb maximális árát. A határozat a közlönyben való megjelenését követően 10 nappal lép hatályba és fél évig lesz érvényes.
Magánszemélyek esetében a kormány 3000 lejben (210 ezer forint) állapította meg a személygépkocsikra érvényes kgfb-kötvények maximális árát. Ezt az összeget a 2500 köbcentiméternél nagyobb hengerűrtartalmú motorral felszerelt járművet vezető, 25 évesnél fiatalabb gépkocsivezetőknek kell fizetniük. A legalacsonyabb árú, évi 541 lejes biztosítást azok a 60. életévüket betöltött gépkocsivezetők vásárolhatják meg, akik 1200 és 1400 köbcentiméter közötti hengerűrtartalmú járművet vezetnek.
A teherszállító járművekre érvényes kötvények ára magánszemélyek esetében 749 és 2979 lej között változik, az autó tömegétől függően. A cégek a 3,5 tonnásnál kisebb, legfeljebb 9 férőhelyes járművekre 885 és 1285 lej közötti áron vásárolhatnak biztosítást, a 16 tonna feletti tömegű áruszállító járművek kgfb-kötvényeinek árát pedig 943 és 7534 lej között határozta meg a következő fél évre a bukaresti kormány.
A személyszállító, 9 férőhelyesnél nagyobb járművek esetében 982 és 6600 lej között változik a biztosítások ára, a helyek számától függően.
Az ideiglenes időszak elteltével jármű-kategóriánként referencia-árakat határoz meg az ASF, amelyek fedezik az átlagos kárigényeket és a biztosító adminisztratív költségeit. Ezektől a referenciaáraktól 25 százalékban térhetnek majd el a biztosítók annak függvényében, hogy okozott-e balesetet a gépjárművezető.