Ezzel egyértelművé válik, hogy a fuvarmegosztás nem egyenlő az ellentételezés fejében történő fuvarszolgáltatással - mondta Anna Johansson svéd infrastruktúraügyi miniszter egy sajtótájékoztatón.
A módosítás szerint akkor lehetne taxióra nélküli autókat használni, ha azokat előre rendelték és csatlakoztatva vannak egy foglalásokat regisztráló központba, amely adatokat szolgáltat az adóhatóságnak.
Az Uber elérhető Svédországban, azonban ugyanolyan jogszabályok vonatkoznak rá, mint a taxitársaságokra, míg a nem hivatásos sofőrök saját autóival működő UberPOP-ot betiltották.
Martin Hedevag, a svéd Uber ügyvezetője szerint a hasonló javaslatok megakadályozzák, hogy a fuvarmegosztás valóban elterjedjen és hozzájáruljon a városok fő problémáinak - túlzsúfoltság és a dugók - megoldásához.
Az Uber öt éve érkezett Európába. A hagyományos taxis társaságok és hatóságok is bírálták, mondván, tisztességtelen versenyelőnyre tett szert azzal, hogy nem vonatkoztak rá a szigorú engedélyezési és biztonsági előírások.
Az Uber meg szeretné győzni az Európai Unió Bíróságát arról, hogy nem egy fuvarozó társaság, hanem digitális szolgáltatás nyújt. Ezzel eldőlhetne az a kérdés, hogy egy alkalmazás-alapú startup mentesülhet-e a hagyományos vállalatoknak előírt szigorú szabályozás alól.
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Nézőpont: Hiába a Szőlő utcai botrány, ez sem segít Magyar Péteréken
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Putyin: Európa fejébe ültetik a háborús pánikot