Kínában a regisztrált internet-felhasználók száma 731 millió volt tavaly a kínai internet információs központ (CNNIC) adatai szerint. Az ázsiai országban az internethasználók száma csaknem 43 millióval nőtt 2016-ban.
Tervek szerint 2018-ra Kína valamennyi városában és a kisebb települések 90 százalékában lesz nagy sebességű internet szolgáltatás.
A kínai internetpiacon működő cégek piaci tőkeértéke tavaly 5,4 ezer milliárd jüan, csaknem 794 milliárd dollár volt. A kínai piac 57 százalékát két cég uralta, a Tencent és az Alibaba, amelyek együttes piaci kapitalizációja meghaladta a 441 milliárd dollárt.
A Tencent, a média, internet, reklám és fejlett technológiai befektetésekre összpontosító kínai cég tavaly már letaszította a legnagyobb tőzsdén jegyzett ázsiai vállalatok trónjáról a China Mobile távközlési vállalatot. A Tencent a világ tíz legértékesebb nyilvánosan működő részvénytársasága közé tartozik. Az Alibaba Group Holding a világ legnagyobbnak tartott internetes kereskedelmi vállalata.
Január elején Kína azt közölte, hogy 2016 és 2018 között 1,2 ezer milliárd jüant fordítanak az információs infrastruktúra fejlesztésére.