Az Aldi nyilvánosságra hozta az Egyesült Királyság területén azokat a térségeket, amelyekben új áruházat szándékozik építeni, és meglehetősen szokatlan módszerrel igyekszik megtalálni a legmegfelelőbb helyeket erre - derül ki a Retail Gazette brit kiskereskedelmi hírportál tudósításából. Az eddigi előrenyomulás eredményeként a német diszkontlánc már kilencszázalékos részesedéssel bír a brit áruházi piacon.
Az Aldinak jelenleg 960 áruháza van az Egyesült Királyságban, és igyekszik megvásárolható telkeket találni újabb városközpontokban, illetve külvárosokban. Ezeknek elég nagynak kell lenniük ahhoz, hogy elférjen rajtuk egy nagyjából kétezer négyzetméteres bolt és száz parkolóhely. Az ideális telek egy forgalmas út mellett van jól látható helyen.
Az áruházlánc ösztönzőt vezetett be azoknak, akik jó helyeket ajánlanak. Ha megvásárolható telekről van szó, akkor a "nyomravezető" (aki akár magánszemély is lehet, nem csupán helyhatóság) az ár 1,5 százalékára számíthat. Ha bérlésről van szó, akkor az első év bérleti díjának tíz százalékát teheti zsebre. George Brown a vállalat ingatlanügyekért felelős vezetője azzal indokolta sajátos terjeszkedésüket, hogy szeretnék minden brithez eljuttatni kiváló minőségű és elfogadható áru termékeiket, ám korábbi növekedésük ellenére még mindig vannak olyanok akiknek nincs a közelében Aldi-áruház.
Az Aldi egyébként még Magyarországon sem "végzett", jelenleg a cégnek több mint 150 boltja van, de a középtávú tervben 200-250 üzlet szerepel. (Az Aldi és a Lidl nagy-britanniai és magyarországi terjeszkedéséről, növekedéséről szóló részletes cikkünket itt olvashatja el.)