A francia Auchan azt tervezi, hogy 20 milliárd rubeles (80 milliárd forintos) befektetésével erősíti oroszországi online értékesítését 2024-ig - adta hírül a Reuters. A hírügynökséget Philippe Brochard, a kiskereskedő oroszországi érdekeltségének vezetője tájékoztatta a combos beruházási tervről. A cégnek ez a válasza az országban egyre erősebb helyi áruházláncok (Magnit, Lenta) terjeszkedésére.
Az Auchan a koronavírus-járvány előtt nem foglalkozott online értékesítéssel Oroszországban, ám másfél év alatt nulláról 6-10 százalékra növelte ennek az eladási formának a súlyát teljes forgalmában. Ez az alap, amelyre építve bővíteni akarják az online eladásokat, amelyeknek a következő két évben el kell érniük a 20 százalékos arányt.
Az óriási beruházási összeget a technológiai platform fejlesztésére, részben az értékesítő partnerhálózat kiépítésére fordítják. Az oroszországi igazgató nem árulta el, hogy eddig mennyit fektettek be az új stratégia megvalósításába. Eközben fel fogják frissíteni fizikai boltjaikat és el akarnak mozdulni a kisebb területű áruházak felé, amelyek jobban illeszkednek az orosz fogyasztók vásárlási szokásaihoz.