Teljesen lebomló, otthon is komposztálható sajátmárkás kávékapszulákat dobott piacra a Waitrose brit áruházlánc – írja a Yahoo Finance. A cég az eddigi kapszulákat ezekre az új verziókra cseréli le, így több millió szemétbe kerülő kapszulától szabadulnak meg.
Kapcsolódó
Teljesen lebomlik – otthon is
A Waitrose kapszulái eddig kevert anyagokból, alumínium fedővel ellátott polipropilénből készültek, ezeket a részeket pedig az újrahasznosítás során nehéz volt szétválasztani.
Az új kapszulák a napraforgómag kérgéből és kukoricából származó cukrokból állnak, így otthoni körülmények között is teljesen komposztálhatók. A kapszulák fedele pedig cellulózból készül, és a termék doboza is újrahasznosítható. A Waitrose kávébeszerzésért felelős szakembere szerint a kávézacc műtrágyaként is használható, így az otthon komposztálható kapszulák még jobb megoldást jelentenek.
Több kávé fogy
A koronavírus-járvány kezdete óta eltelt egy évben jelentősen megugrott a kereslet a kávé iránt, a cég jelentős, 39 százalékos növekedését tapasztalt, mivel a vásárlók a munkahelyükön vagy a kávézókban elfogyasztott italok helyett otthon készítették el a kávéjukat.
Waitrose a kapszulás kávégépek iránt is megnövekedett értékesítést tapasztalt, és ez a tendencia várhatóan folytatódik, hiszen bizonyos munkakörökben egyre többen dolgoznak majd otthonról. Ez pedig még több eldobált kapszulát jelent.
Évi 20 milliárd kapszula
A The Guardian tavalyi cikke szerint az Egyesült Királyságban például naponta több mint 95 millió csésze kávét isznak, az egyszeri használatra alkalmas kávékapszulák pedig komoly kihívást jelentenek környezetvédelmi szempontból. A kapszulák esetében ugyanis akár 500 év is szükséges lehet ahhoz, hogy teljesen lebomoljanak. Becslések szerint évente 20 milliárd kapszulát használnak a világon összesen, amelyekből mintegy 14 milliárdot a Nespresso értékesít.
A kapszulák gyakran műanyag, fólia és alumínium keverékéből vannak, így az újrahasznosításuk a nehézkes lehet. Mivel a műanyagszennyezés a világon mindenhol hatalmas problémát jelent, így már több kapszulás kávét gyártó cég lépett. A Nestlé Magyarországon márciusban indított kapszulagyűjtési- és újrahasznosítási rendszert, a Nescafé Dolce Gusto kapszuláit egyelőre öt kijelölt MediaMarkt áruházban adhatják le a vásárlók, a cég pedig dolgozik azon is, hogy a gyártásukhoz kevesebb műanyagot használjanak.
A Nespresso Magyarországon 2012 óta gyűjti a használt alumíniumkapszulákat, ezeket az üzletekben is le lehet adni, illetve 2017 óta a futárszolgálat is összegyűjti a kiürült kapszulákat az új megrendelések teljesítésekor.