Sokkal nehezebb feltölteni a polcokat idén, mint korábban - árulta el a Guardiannek a Lidl egyesült királyságbeli leányvállalatának vezetője, Christian Härtnagel. Továbbra is hiány van teherautó-sofőrökből, raktári dolgozókból és az élelmiszereket feldolgozó szakmunkásokból. Jó hír viszont, hogy a 10-12 héttel korábbi állapothoz képest javult a helyzet, bár még mindig keményen kell dolgozni a karácsonyi siker érdekében.
A vállalat folyamatosan keresi azokat a megoldásokat, amelyekkel enyhíthet a szállítási problémákon. Ezeket a szigetországban a járvány és a brexit kombinációja teszi a világ más országokban tapasztalthoz képest nehezebben megoldhatókká. A Lidl nemrégiben jelentette be, hogy 18 millió fontot költ leggyengébben fizetett alkalmazottai bérfelzárkóztatására 2022 márciusáig. Ezzel igyekeznek megtartani a munkaerőt a vendégmunkások csökkenése miatt erősebbé vált munkaerő-piaci versenyben.
Emellett bővítenek: négyezer embert akarnak felvenni, miután a következő négy évben továbbra is hetente egy új áruházat akarnak megnyitni. Ezzel 2025-re 1100-ra növelhetik brit egységeik számát. Härtnagel az elmúlt években elért sikereiket annak tulajdonítja, hogy pontról pontra tartották magukat diszkontértékesítési modelljükhöz, ami meghozta a várt árbevételt és profitot.
Beszámolt arról is, hogy az online értékesítés a boltjaik teljes forgalmának 12 százalékára csökkent idén az egy évvel korábbi 15 százalékos arányról. Várakozása szerint hosszabb távon tíz százalékon stabilizálódhat ez a mutató, ami pontosan megfelel a vevőit sok napi akcióval revolverező diszkontáruházláncnak.