Kínos magyarázkodásra kényszerült a Lidl Egyesült Királyságban működő vállalata, miután egyik vevőjüket összekeverték egy ismert tolvajjal, és ennek kapcsán csúnyán megalázták - tudósított a BBC. A férfi, aki csak annyit akart elárulni magáról, hogy Marknak hívják felkeresett egy Lidl-áruházat, ahol feltartóztatták.
Azt mondták neki, hogy nagyon hasonlít valakire, akit kitiltottak a környék összes Lidl-áruházából, mert többször lebukott lopáson. A bolt dolgozója a telefonján mutatott neki egy képet, amelyen egy hozzá hasonló afroamerikai, szakállas férfi pulóverben, egy sárga táskával biciklizett. Megkérdezte: ez ön? Mire Mark azt válaszolta, hogy nem, és kész lett volna igazolni magát.
Ezzel azonban nem sikerült meggyőzni a gyanakvó áruházi alkalmazottat, így Markot vérig sértve kitessékelték a boltból. Amikor a Lidl az előbbi dolgozónál magasabb szinten álló alkalmazottai rájöttek, mi történt, hosszú levélben kértek bocsánatot Marktól, aki meg van győződve arról, hogy ha nem lenne afroamerikai, akkor ez nem történt volna meg vele.
Van azonban egy körülmény, ami arra, utal, hogy az ügy még mindig nem jutott elég magas szintre ahhoz, hogy megfelelő megoldásra találjon. A német diszkontlánc ugyanis a szégyenért felajánlott kárpótlásában is ragaszkodott ahhoz, hogy a diszkont a fő erénye. Ennek szellemében 20 font értékű vouchert ajánlottak Marknak, amit ő vagy szerettei levásárolhatnak. Ez az "összeg" a december 9-ei 426,84 font/forintos MNB-árfolyamon 8536 forint 80 fillért ér.