A csehek egyre többször vesznek olyan ételeket, amelyeket gyaloglás vagy vezetés közben, illetve munkahelyükön kutyafuttában megehetnek, és egyre inkább odafigyelnek arra, hogy ezek a lehető legegészségesebbek legyenek - idézte a Radio Praha a kis- és közepes vállalatok szakmai szervezetének felmérését. A kereslettel szemben a kínálat is megjelent a helyi boltokban és az internetes kiskereskedőknél is. A vesztesek a gyorséttermek lehetnek.
A csehek sokszor csak egy salátát vagy egy szendvicset kapnak be napközben, ami nem kerülte el a kiskereskedők figyelmét. A Kaufland például, amelynek több száz szupermarketje van az országban, fokozatosan egészséges gyorsételeket kínáló sarkokat alakít ki boltjaiban. Ezekben gyakran kínál saját márkás termékeket. A cég tapasztalatai szerint leggyakrabban cézár és görög salátát vásárolnak a vevők, vagy csirkefalatokat, illetve jeges kávét.
A nagyok mellett kis online vállalkozások is meglátták a lehetőséget az "on-the-go foods" biziniszben. Például a kosik.cz-nél azt mondják, hogy nagyon sokan rendelnek tőlük vegetáriánus ételeket, szusit, gyümölcssalátát és ehhez hasonlókat. A legjellemzőbb, hogy a munkahelyükről rendelnek az emberek. Ennek előnye, hogy olcsóbb, mint ha vendéglőbe ugranának ki, megúszhatják például a vásárlást 100 korona alatt (1200 forint).