Csehországban az idegenforgalom legfrissebb gazdasági mutatói arra utalnak, hogy elindult az ágazat lassú rehabilitációja a koronavírus-járvány okozta súlyos visszaesés után, elsősorban a belföldi turizmusban - írja a Radio Praha. A legfrissebb statisztikai adatok alapján a szállodákban töltött idő öt negyedév óta először emelkedett idén április-júniusban. Ezzel együtt a kormány úgy véli, hogy jelentős további pénzügyi támogatásra szorul, hogy újra elérje a válságot megelőző színvonalat.
A regionális fejlesztési minisztérium közel 1,25 milliárd koronát (17,5 milliárd forint) fordít turisztikai támogatásokra. Ennek közel fele az állami CzechTurism utazási irodához kerül, amely csak idén marketingkampányokra 100 millió koronát fordít - mondta a szervezet vezetője Jan Herget. Az iroda méri a kampányai hatékonyságát, mégpedig az internetes portáljára érkező kattintások számával.
Kapcsolódó
Herget elismeri ugyanakkor, hogy nem tudják pontosan kideríteni, hány külföldi dönt Csehország felkeresése mellett az országpropaganda hatására. A minisztérium támogatása ezért különleges projekteket is segíteni fog, például sportlétesítményeket fejlesztenek belőle. Mindezek hatékonyságát azon is mérhetik, hogy sikerül-e feljebb kerülni a globális Tourism Competitiveness Index rangsorban, amelyben 2019-ben, a válság előtt Csehország a 38. helyen állt.