Az uniós gépkocsi-árindex ugyanis, amely a fogyasztók által fizetett (nominális) árat tükrözi az árengedmények, az áfa és a regisztrációs adó figyelembevételével, mindössze 0,3 százalékkal emelkedett, szemben a fogyasztói árak összesített 2,8 százalékos növekedésével.
Összesen 24 uniós tagállamban mértek csökkenést az árakban. Legnagyobb mértékben, 17,4 százalékkal Szlovákiában lettek olcsóbbak az autók, a magyarországi árak 6,5 százalékos csökkenése az ötödik legnagyobb. Magyarországon nominális értékben is csökkentek az árak, átlagosan 2,5 százalékkal, a reálérték további visszaesése az általános inflációból adódik. Olaszországban és Máltán az árak stabilak maradtak, Portugáliában viszont (ahol tavaly már jelentős mértékben, 6,7 százalékkal estek) 2,6 százalékkal emelkedtek.
Az új gépkocsik árai a tagállamokban is közeledtek egymáshoz. A különbségek mindazonáltal bizonyos esetekben még mindig jelentősek, "ami lényeges megtakarítást eredményezhet a külföldön vásárlók számára".
A jelentés 26 gépkocsimárka 89 legkeresettebb típusának az unió egészére vonatkozó listaárait mutatja be.
Joaquín Almunia, a bizottság versenypolitikai felelőse a Brüsszelben kiadott közleményben örömét fejezte ki, hogy a javítási és karbantartási díjak sem emelkedtek az elmúlt évben. A hosszú távú ártrendek szerinte alátámasztják a bizottság tavalyi határozatát, miszerint az új gépkocsik eladásánál "már nem indokolt az egyedi versenyjogi szabályok fenntartása". A tagállamok közötti árkülönbségek további csökkenése pedig "a határokon átnyúló verseny pozitív mutatójaként értelmezhető" - fogalmazott a biztos.