Az elmúlt időszakban megjelent statisztikai adatok szerint hatalmas forgalmat bonyolítottak le a ruházati cikkeket, textilárukat és cipőket Svájcba exportáló kiskereskedők. A szép számok azonban csúf "trükköt" rejtenek - derül ki a Bloomberg cikkéből.
Svájc textiláru- és cipőimportja tíz százalékkal ugrott meg 2016-ban az egy évvel korábbihoz képest. Ennél csak a gyógyászati szerek és vegyi áruk bevétele bővült, azaz a ruházati termékek majdnem az élre kerültek. A remek adat azonban elfedi azt a kellemetlen tényt, hogy a növekedés valójában visszaküldött áruknak köszönhető.
Svájc nem tagja az Európai Unió vámunójának, ezért lakóinak internetes vásárlásai, illetve az áruk visszaáramlása külföldi áruforgalomnak minősül. Miután a fizikai fogalomban egy-egy személy naponta maximum 300 frank (90 ezer forint) értékű árut vihet be az országba, az online shoppingolás nagy népszerűségnek örvend.
Csalóka siker
Az egyik legsikeresebb internetes kiskereskedő a berlini Zalando SE, amely ingyen szállítást és visszavásárlást vállal. Ez a cég azt jelentette, hogy a Németországban, Ausztráliban és Svájcban lebonyolított forgalma 17 százalékkal ugrott meg az idei év első negyedében. Ebből nem derül ki, mennyi árut küldtek vissza a vevők.
A svájci Szövetségi Vámhivatal adataiból azonban egyértelműen látszik, hogy 2016-ban az külföldről érkezett ruházati termékek harmadát visszaküldték. Az idei első negyedévben romlott a helyzet: a januártól márciusig érkezett 962 millió frank értékű termék 40 százaléka került vissza a feladóhoz.