Kamionok százai óránként 20-30 kilométeres sebességgel araszoltak Bukarest, Brassó, Arad és Nagyvárad körgyűrűjén, és a DN1-es országútnak azon a húsz kilométeres Szeben megyei szakaszán, amelyre az elbontott A1-es autópálya forgalmát terelik.
A személy- és teherfuvarozó vállalatokat tömörítő öt nagy országos szövetség hivatásos gépjárművezetői augusztus óta egyre gyakrabban rendeznek hasonló "spontán" akciókat, kormányzati közbelépést sürgetve a biztosítások árának maximalizálására.
Romániában az Astra és a Carpatica biztosítók csődje miatt az utóbbi évben a piacon maradt biztosítók átlagosan mintegy ötven százalékkal emelték a kgfb árát, a tiltakozó kamionosok azonban esetenként 300 százalékos drágulásokra panaszkodnak. A Román Közúti Áruszállítók Szövetsége (UNTRR) által közzétett példa szerint egy olyan kamionra, amelynek a kgfb-je 2012-ben még évi 300 euróba került, tavaly már 3500, idén júliustól pedig 5000 eurót kért a biztosító.
A pénzügyminisztérium szerint a kormánynak nincs sok eszköze arra, hogy beavatkozzék az árképzésbe a liberalizált biztosítási piacon, mindössze az árak szigorúbb ellenőrzéséről dolgozott ki tervet. A tárca honlapján közvitára bocsátott rendelet tervezete bizonyos könnyítéseket is tartalmaz, elfogadása esetén például rövidebb időszakokra, akár egy-egy hónapra is lehet majd kgfb-t vásárolni, illetve a biztosítási szerződés hatályát meghatározott időre ideiglenesen fel lehet majd függeszteni.
A romániai fuvarozók elégedetlenek a kormányrendelet tervezetével és csütörtökre országos tüntetést, a főváros és a megyeszékhelyek forgalmának megbénítását helyezték kilátásba.